Logistyka
Opakowanie produktu jest jednym z kluczowych elementów marketingu i wizerunku każdej firmy produkcyjnej. Oprócz kwestii budowania marki, produkt często wymaga etykiet i instrukcji w języku polskim, ze względów prawnych. Informacje jakie powinny znaleźć się na opakowaniu, zależą od kategorii produktów. Zazwyczaj obowiązek dotyczy umieszczenia informacji w języku polskim, które umożliwią:
Szczególne wymogi dotyczące etykiet obowiązują np. dla produktów spożywczych, zabawek, kosmetyków, farmaceutyków czy chemii. Z tego względu producenci i dystrybutorzy wprowadzający do obrotu produkty, decydują się na skorzystanie z usługi zwanej co-packingiem.
Co-packing to usługa logistyczna polegająca na pakowaniu lub przepakowywaniu gotowych produktów do opakowań, dostosowanych do danego rynku, na którym będzie realizowana sprzedaż. Proces obejmuje także przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do jednostkowych lub do zestawów promocyjnych, foliowanie, dołączanie ulotek i instrukcji, oraz konfekcjonowanie.
Co-packing może być realizowany wewnątrz danej firmy, jednak zdecydowanie większą popularnością cieszy się outsourcing do zewnętrznego operatora logistycznego. Pozwala to na optymalizację kosztów, które w tym przypadku są skalowalne, zamiast stałe. Brak jest konieczności zatrudnienia dodatkowych pracowników, czy zakupu technologii i narzędzi niezbędnych w tym procesie.
Korzystając z usług Tirsped, oprócz co-packingu możesz skorzystać również z usługi fulfillment, dzięki której oddelegowujesz magazynowanie, realizację zamówień i wysyłek, a także obsługę zwrotów, w ręce profesjonalistów.
Więcej na temat fulfillmentu przeczytasz w poniższym artykule:
https://www.tirsped.com.pl/blog/czym-jest-fulfillment-i-jakie-sa-jego-korzysci-dla-firm-ecommerce/