Trendy TSL
Transport morski stanowi podstawowe ogniwo w łańcuchu dostaw wielu produktów na świecie. Jego głównymi zaletami są przede wszystkim relatywnie niskie koszty. Kluczową rolę w spedycji morskiej odgrywają porty, w których dokonuje się załadunków i rozładunków. Które z nich obsłużyły największy wolumen towarów w 2020 roku?
Port w Szanghaju zwany także SIGP (Shanghai International Port) to nie tylko najbardziej ruchliwy, ale i największy port na świecie. W 2010 roku wyprzedził Port w Singapurze (o 500 000 TEU) i zajął pierwsze miejsce na liście.
Przepustowość TEU rocznie: 43,5 mln Wzrost rok do roku: +15%
Port w Singapurze do 2010 roku był najbardziej ruchliwym portem świata, obsługując jedną piątą światowego transportu kontenerowego. Port położony jest w państwie-mieście Singapur, przy krańcu Półwyspu Malajskiego. Port w Singapurze łączy się z 600 innymi portami w 123 krajach.
Przepustowość TEU rocznie: 36,8 mln Wzrost rok do roku: -0,9%
Ningbo-Zhoushan to zespół portów, na który składa się: Beilun (port morski), Zhenhai (port ujściowy) i port rzeczny śródlądowy Ningbo. Port znajduje się znajduje się na wybrzeżu Morza Wschodniochińskiego, w prowincji Zhejiang.
Przepustowość TEU rocznie: 28,7 mln Wzrost rok do roku: +4,3%
Port Shenzhen jest utworzony przez połączenie kilku mniejszych portów w Shenzhen. Znajduje się w delcie rzeki Peral, na półwyspie Kowloon, w prowincji Guangdong. Dzięki połączeniu kilku portów Shenzen odnotowuje dynamiczne wzrosty i jest jednym z najszybciej rozwijających się portów świata.
Przepustowość TEU rocznie: 26,5 mln Wzrost rok do roku: +15,3%
Port w Kanton znajduje się w delcie Rzeki Perłowej i łączy się z ponad 100 innymi portami w Chinach i 300 portami na świecie. Guangzhou to największy port w południowych Chinach, który w tym państwie zajmuje 1 miejsce pod względem przeładunków węgla.
Przepustowość TEU rocznie: 23,2 mln Wzrost rok do roku: +17,3%
Port Qingdao położony jest nad Morzem Żółtym w prowincji Shandong. Port Qingdao składa się z czterech części; portu Dagang, portu Qianwan, portu naftowego Huangdong i portu Dongjiakou.
Przepustowość TEU rocznie: 22 mln Wzrost rok do roku: +9,7% *za okres 2018/2019
Port Busan jest największym portem w Korei Południowej, znajduje się w mieście Busan (Pusan), u ujścia rzeki Nakdong naprzeciwko japońskiej wyspy Tsushima. Początkowo port służył wymianie handlowej między Koreą, Chinami i Japonią, lecz jego szybki rozwój umożliwił rozszerzenie zasięgu i przepustowości.
Przepustowość TEU rocznie: 23,2 mln Wzrost rok do roku: +17,3%
Port Tianjin, wcześniej znany jako Tanggu, jest największym portem w północnych Chinach i głównym portem połączonym z Pekinem. Port ten położony jest a zachodnim brzegu zatoki Bohai, 170 km na południe od Pekinu i 60 km na wschód od miasta Tianjin.
Ilość TEU rocznie: 18,35 mln Wzrost rok do roku: 6,1%
Port w Hongkongu, położony jest nad Morzem Południowochińskim, w Specjalnym Regionie Administracyjnym Hongkong. Jest doskonale skomunikowany z Portem lotniczym i terminalem cargo, co podwyższa jego atrakcyjność w regionie. Port wielokrotnie awansował w rankingu najbardziej ruchliwych portów świata na pierwsze miejsca.
Przepustowość TEU rocznie: 18 mln Wzrost rok do roku: -3,2%
Port Los Angeles, położony jest 30 km na południe od centrum Los Angeles, w stanie Kalifornia (USA), nad Zatoką San Pedro (Ocean Spokojny). Port składa się z 270 nabrzeży oraz 27 terminali. To najruchliwszy port znajdujący się w Stanach Zjednoczonych.
Przepustowość TEU rocznie: 17,3 mln Wzrost rok do roku: -9%
Źródła: