Logistyka
Firmy ecommerce każdego dnia realizują szereg zamówień, które klienci składają online – za pośrednictwem sklepów internetowych, portali aukcyjnych oraz marketplace’ów. Polski rynek ecommerce rozwija się niezwykle dynamicznie – do 2026 roku będzie warty 162 mld PLN (źródło: PwC), a tylko w poprzednim roku powstało 6,3 tys nowych sklepów (źródło: WGM).
Fulfillment to jedna z usług świadczonych przez firmy TSL, pozwalająca na optymalizację kosztów w przedsiębiorstwach handlowych. Usługa polega na powierzeniu magazynowania, a także realizacji zamówień i obsłudze zwrotów przez zewnętrznego operatora logistycznego.
Fulfillment to doskonałe rozwiązanie dla branży e-commerce, które niesie za sobą ogrom korzyści, mi.in:
W fulfillment zewnętrzny operator odpowiada również za stały monitoring magazynów, aranżowanie dokumentacji towarzyszącej przesyłce, kontrolę zgodności wysyłek z zamówieniem, czy kompleksową obsługę kurierską, w tym przesyłki za pobraniem.
Dropshipping jest modelem logistycznym, w którym sklep internetowy przekazuje swoje zamówienia do realizacji bezpośrednio do dostawcy (producenta lub hurtownika) i to on w jego imieniu kompletuje zamówienia i realizuje wysyłki. Różnica polega jednak na tym, że w przypadku dropshippingu sklep online nie posiada własnego asortymentu, a jedynie pośredniczy między klientem końcowym, a dostawcą towaru.